اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ونوس و آدرس veenous.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 23
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 211
:: باردید دیروز : 301
:: بازدید هفته : 1353
:: بازدید ماه : 2858
:: بازدید سال : 15763
:: بازدید کلی : 189884
آهنگ جدید پرواز همای به نام «ماه من»

متن آهنگ پرواز همای ماه من

گاهی از دور تماشای تو دلخواه تر است

این چه راهیست که با فاصله کوتاه تر است

آسمانیست اگر ماه خدا حرفی نیست

ماه من روی زمین است ولی ماه تر است

در دلم صاعقه ی شوق و تنم می لرزد

برق چشم تو به حال دلم آگاه تر است

بروی هر طرفی ابر دلم می آید

اشک میریزم و بنگر که گذرگاه تر است…

گاهی از دور تماشای تو دلخواه تر است

این چه راهیست که با فاصله کوتاه تر است

باد فهمید چه ارامش محضی دارد

هر کسی در سفر موی تو گمراه تر استMusicdel | موزیکدل

بغض دیدار اگر جان مرا میخواهد

خنده ی تلخی جدایی تو جان گاه تر است

گاهی از دور تماشای تو دلخواه تر است

این چه راهیست که با فاصله کوتاه تر است

آسمانیست اگر ماه خدا حرفی نیست

ماه من روی زمین است ولی ماه تر است

https://musicdel.ir/single-tracks/282706/

تعداد بازدید از این مطلب: 89
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16

نویسنده : venous25
تاریخ : پنج شنبه 6 مهر 1402
نظرات
شنوایی سنجی چیست؟


شنوایی سنجی یا شنوایی سنجی (به انگلیسی: Audiometry) اندازه گیری شنوایی با استفاده از شنوایی سنج است. نتیجه به صورت ادیوگرام ثبت می شود. شنوایی سنج دستگاهی است که توانایی تولید صداهایی با شدت و فرکانس متفاوت را دارد.

در پاسخ به این سوال که شنوایی سنجی چیست باید بگوییم که اندازه گیری و ارزیابی میزان شنوایی هر فرد را شنوایی سنجی می گویند. به عبارت دیگر، هر بار که بخواهیم در مورد شنوایی یا میزان کاهش یا وزن گوش شخصی اظهار نظر کنیم، باید شنوایی سنجی انجام دهیم.

در این تست افراد با صداهایی با شدت های مختلف مورد آزمایش قرار می گیرند به طوری که از فرد خواسته می شود زمانی که صدایی شبیه به بوق یا سوت می شنود اعلام کند. در این روش معمولاً با شدت بالا شروع می شود و شدت آن را کاهش می دهد تا زمانی که فرد دیگر صدا را نشنود. حال بر اساس شدت صدای شنیده شده، سطح کلی شنوایی فرد یا به اصطلاح بند گوش فرد به دست می آید.

کم شنوایی اغلب با پیری همراه است، اما می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس یک مطالعه آمریکایی، حداقل 25 درصد از افراد بالای 50 سال دچار کم شنوایی و 50 درصد از افراد بالای 80 سال آن را تجربه می کنند. شنوایی سنجی یکی از آزمایشاتی است که شنوایی شناسان برای بررسی سیستم شنوایی انجام می دهند. دلایل مختلفی برای شنوایی سنجی در نوزادان وجود دارد و معمولاً بعد از تولد و قبل از ترخیص از بیمارستان با شنوایی سنجی نوزادان انجام می شود.

تست شنوایی

شنوایی سنج چیست؟ تست شنوایی سنجی عملکرد سمعک را ارزیابی می کند. این تست نوع و درجه کم شنوایی، اختلالات تعادل و سایر مشکلات مربوط به عملکرد گوش داخلی را ارزیابی می کند. شنوایی سنجی و سایر آزمایشات سیستم شنوایی و تعادل توسط متخصص گفتار درمانی (شنوایی شناس) با مدرک دکترای شنوایی شناسی انجام می شود.

محور افقی فرکانس های مختلف را نشان می دهد. فرکانس های پایین (مثلا صدای موتور ماشین) در سمت چپ ادیوگرام ضبط می شود. محور عمودی بلندی را در فرکانس‌های مختلف نشان می‌دهد، از صداهای ملایم (بالای ادیوگرام) تا صداهای بلند (پایین ادیوگرام). سطح صدا بر حسب دسی بل (dB) اندازه گیری می شود.

آزمایش بعد از شنوایی سنجی چیست؟

آزمون بعدی شنوایی سنجی تست گفتار است. در این تست توانایی شما در شنیدن گفتار به صورت بی صدا و بی صدا ارزیابی می شود. کلمات بی هجا و تک هجا پخش می شود و از شما خواسته می شود کلماتی را که می شنوید تکرار کنید. توانایی شنوایی می تواند به شما در تعیین نوع کم شنوایی و انتخاب سمعک مناسب کمک کند.

همچنین در مقاله به شنوایی سنجی اشاره شده است، این تست ها بسیار بی خطر هستند و عوارض جانبی بسیار کمی دارند. در صورت وجود موم در گوش، باید قبل از انجام آزمایش خارج شود تا در نتیجه اختلال ایجاد نشود. اگر شما یا کودکی که در حال معاینه هستید سرماخوردگی یا عفونت گوش دارید، حتماً به متخصص اطلاع دهید، زیرا ممکن است در نتایج اختلال ایجاد کند.

تعداد زیادی از نوزادان در اولین آزمایش پس از تولد مردود می شوند زیرا مایع گوش کاملاً خشک نشده و باعث مشکلات شنوایی می شود.

تمپانومتر

تمپانومتری آزمایشی است که عملکرد گوش میانی را بررسی می کند و بررسی می کند که آیا شنوایی با دارو یا سمعک بهبود می یابد. نتایج تمپانومتری در نمودار تمپانوگرام نشان داده شده است. این آزمایش شامل قرار دادن لوله ای به نام پروب در گوش فرد و دمیدن هوا به داخل کانال گوش برای اندازه گیری سلامت گوش و گوش میانی است. تفسیر تمپانوگرام بر اساس نمودار ترسیم شده توسط تمپانومتر است.

6- کم شنوایی شدید: در این حالت کم شنوایی در گوش از dBHL 90 شروع می شود، بیماران به سمعک یا سمعک حلزونی بسیار قوی و جلسات آموزشی زیادی نیاز دارند.

اگر کم شنوایی به دلیل پارگی پرده گوش باشد، بهترین درمان دارویی و جراحی است. اما اگر مشکل شنوایی به دلیل مشکل حسی یا عصبی باشد، درمان دارویی و جراحی وجود ندارد و تنها راه حل آن استفاده از سمعک است. برای دانستن شنوایی سنجی و علل کم شنوایی در این مقاله با ما همراه باشید

دلایل اصلی کم شنوایی عبارتند از:

مشکلات کنترل بارداری

عفونت شدید گوش

مشکلات ژنتیکی مانند اتواسکلروز که رشد غیرطبیعی استخوان در گوش میانی است.

برخی آسیب ها

بیماری های گوش داخلی مانند سندرم منیر یا بیماری های خود ایمنی که به گوش آسیب می زند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند

آسیب به پرده گوش

قرار گرفتن در معرض صدای بلند می تواند باعث کاهش شنوایی شود. به همین دلیل به افرادی که برای مدت طولانی در معرض صداهای بلند هستند توصیه می شود از محافظ گوش استفاده کنند.

 

مشاهده ادامه: https://payju.ir/content/مراکز-شنوایی-سنجی-و-سمعک-در-شیراز

تعداد بازدید از این مطلب: 32100
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11

نویسنده : venous25
تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1402
نظرات
سکته قلبی راهبردها آشکار شد

 

همچنین لازم نیست نگران غش شدن پشت فرمان و ایجاد تصادفی باشید که می تواند عواقب مخربی برای خود یا دیگران داشته باشد. این متخصص قلب، در پاسخ به این سوال که چرا سکته قلبی اتفاق میافتد، گفت: اگر عروق دارای تنگی شدید باشد، احتمال بروز سکته قلبی زیاد است، ذکر این نکته مهم است که تنگیهای متوسط هم ممکن است ایجاد سکته قلبی کنند. این اتفاق میتواند باعث دردهای قلبی (آنژین)، حملات قلبی، سکته مغزی و لخته شدن خون شود که خود ممکن است مشکلات دیگری در بدن ایجاد کنند. نکته قابل توجه اینجاست که پس از بروز علایم حمله قلبی، اقدامات کمکهای اولیه نقش بسیار مهمی در بهبود مشکل بیمار دارد. قابل توجه است که فشار خون اغلب بهمراه اضافه وزن، افزايش کلسترول ، اختلالات متابوليسم چربيها و اختلالات انعقاد خون توام است و بنابراين اثر آن تشديد ميگردد. هرچه دیرتر اقدام به درمان نمایید آسیب مغزی و ناتوانی ناشی از آن بیشتر خواهد بود. می آورد، به همین دلیل مصرف این دارو پس از سکته مغزی و یا حملات قلبی که خطر تشکیل لخته خون وجود دارد توصیه میشود.

پس از سکته قلبی یا انفارکتوس، اولین عارضه٬ انفارکتوس دوم است که ممکن است در قسمت دیگر قلب که آن هم دچار آترواسکلروز عروق کرونر است رخ داده یا در همان محدوده٬ بقیه سلول های زنده به جای از سکته پیشین گرفتار کند. آپنه انسدادی خواب- نوعی اختلال خواب است که در طی آن سطح اکسیژن در طول شب به طور متناوب کاهش مییابد. تا بحال بيش از 30.000 نفر طی 25 سال در اين پژوهش شرکت نموده اند. پزشکان متخصص مسئول در اين پژوهش بطور مرتب وضعيت سلامتی افراد شرکت کننده را مورد بررسی قرار ميدهند، بطوريکه در جريان سالهای متمادی فاکتورهای افزايش دهنده ريسک سکته قلبی شناسائی ميشوند. بیماریهای وخیم دیگری مانند خونریزی داخلی، تومور مغزی، ام اس و سکته مغزی میتواند باعث بروز خمیازههای زیاد و بی دلیل در فرد باشد. همانطور که اشاره شد انواع مختلفی از سکته مغزی وجود دارد. عوامل متعددی وجو دارند که میتوانند خطر ابتلا به سکته مغز و همچنین حملات قلبی را افزایش دهند. یک تحقیق که در آمریکا انجام شده است نشان میدهد خمیازه کشیدن و مکانیسم تنظیم درجه حرارت بدن ارتباط مستقیمی با هم دارند. اگر فرد به طور مستمر اقدام به خمیازه کشیدن بی دلیل کند بدون آنکه علائم خواب آلودگی را داشته باشد، این امر میتواند یکی از علائم مهم پیش از بروز سکته قلبی باشد.

این گروه شامل افرادی است که سکته قلبی، سکتههای مغزی ناشی از انسداد رگ خونی، سکتههای کوچک (حملات ایسکمیک گذرا)، بیماری عروق محیطی، یا جراحی قبلی برای باز کردن یا جایگزینی عروق کرونر داشتهاند. چنانچه در فاميل درجه يک بيمار مسائل عروقی بخصوص در رابطه با قلب و حتی سکته قلبی، سکته مغزی و پای سيگاری وجود داشته باشد ، در اينصورت ميتوان آنرا يک هشدار محسوب نمود، زيرا سکته قلبی و بيماريهای عروقی اغلب شيوع فاميلی دارد. این متخصص قلب و عروق یادآور شد: در مسائل قلبی، تنها به دنبال علائم شدید و ناتوان کننده نیستیم و باید کوچکترین علائم به خصوص در افراد با فاکتور خطر (افراد دارای سابقه خانوادگی، چربی و فشار خون بالا، دیابت و…)، حتماً مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۴۹۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. با این حال، علی رغم تحقیقات گسترده دانشمندان برای پی بردن به دلیل اصلی بروز خمیازه در انسان، هنوز هیچ دلیل علمی برای این موضوع یافت نشده است. علاوه برفاکتور هایريسک کلاسيک، فاکتورهای تازه ديگری نيز شناخته شده اند که با وجود علمی بودن، باندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند. پس از آسیب به ماهیچه قلب، سلول های التهابی جذب شده و این التهاب می تواند کیسه قلب را هدف قرار دهد و پریکاردیت نام دارد. پس برای رسیدن به پاسخ درست باید معادلات پنهان در پس این اعداد را پیدا کنید. سکته قلبی ممکن است بلافاصله پس از یک حمله قلبی ( در مرحله حاد ) یا پس از مدتی ( در یک بیماری مزمن ) خودرا نشان دهد. این شرایط معمولا چند هفته بعد از سکته مغزی بروز میکنند و ممکن است با مرور زمان بهبود یابند.

تعداد بازدید از این مطلب: 242537
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14

نویسنده : venous25
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402
نظرات
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام «خدایا به جانم نمانده قراری»

متن آهنگ خدایا به جانم نمانده قراری علی زند وکیلی

خدایا به جانم نمانده قراری ببارو
بگو با دل من به ابرت به نرمی ببارو
دریغا کویرم بیا و چو باران ببارو
به نبض شقایق به چشمان عاشق ببارو
به نجوای چوپان چو آهنگ باران ببارو
درختی اسیرم بیا بر زمینم ببارو
من آن کوه صبرم به امید چشمه ببارو
نمانده قراری بر این جان تشنه ببارو

https://musicdel.ir/single-tracks/159764/

تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14

نویسنده : venous25
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1402
نظرات
به روز رسانی وردپرس 5.2


به روز رسانی وردپرس 5.2 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی و سپس آپدیت های جزئی برای تصحیح نسخه اصلی در تاریخ های مختلف ارائه می دهد که به اصطلاح نسخه متنی وردپرس است که زیرشاخه ای از آپدیت های اصلی است. در هر پست یک آپدیت اصلی را معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم. و می توانید ساب ردیت های آن را دانلود کنید. es

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و ایجاد وب سایت و صفحات وب است، شما می توانید با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای سایت خود (متن، ویدیو، تصاویر و هر چیز دیگری) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک پلت فرم رایگان وبلاگ نویسی بود که ویژگی های عالی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد، این برنامه رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 شکل گرفت و نام وردپرس توسط Christian Slack یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن زمان به بعد به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و وب سایت بر روی هاست وردپرس تبدیل شد.

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در دنیا با استفاده از این CMS راه اندازی می شوند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است و بسیاری از وب مسترها تحت این CMS وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را طراحی کرده اند. این سیستم آپدیت های زیادی دارد. با توجه به محدودیت های ما از شعبه اصلی 5.1، مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص آن برای شما ایجاد خواهیم کرد. اما به طور کلی اولین آپدیت این CMS به سال 2003 از قالب جدیدی که وردپرس ساخته و قالبی که شامل قالب جدید و قالب بود برمی گردد. با XHTML 1.1 (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم بر روی ویژگی ها و نسخه های جدید کار می کند. این نسخه شامل ویژگی هایی مانند به روز رسانی گوتنبرگ، بررسی تایید سایت، رفع بسیاری از باگ ها و موارد دیگر بود.

بهبود و بهبود اشکالات وردپرس

اکثر خطاهای رایج وردپرس معمولاً خطاهای کشنده ای هستند که مانع از دسترسی کاربر به کنترل پنل می شوند. بنابراین، کاربران وردپرس باید با استفاده از یک سرویس FTP تغییراتی را برای رفع خطا یا درخواست تایید از شرکت میزبان انجام دهند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت ارائه می دهد. به عنوان مثال، با برخی از خطاهای خطرناک، سایت شما ممکن است پیام "این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است" را نمایش دهد.

بنابراین، در نسخه 5.2، وردپرس یک ایمیل برای مدیر سایت ارسال می کند که حاوی یک لینک ویژه برای ورود به پنل مدیریت است. با این لینک به راحتی می توانید وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و تغییرات لازم را برای رفع خطا انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که به مدیر سایت وردپرس اختصاص داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.

ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2

با انتشار نسخه 5.0 وردپرس، ویرایشگر جدیدی به نام گوتنبرگ معرفی شد. از آن زمان تاکنون، بهبودهای مستمری برای بهبود آن انجام شده است. در وردپرس 5.2 یک ویژگی جدید به گوتنبرگ اضافه شده است. شامل می شود:

بهبود کارایی.

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

شامل بلوک های جدید

در وردپرس 5.2، ماژول های جدیدی در ویرایشگر پیش فرض وجود دارد. البته برخی از آنها به صورت ویجت در دسترس هستند. اما اکنون می توانید از پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این بلوک به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای هر صفحه و پست یک فید RSS تهیه کنید.

جستجو: قابلیت های جدیدی به جستجوی وردپرس اضافه شده است

تقویم: کاربران می توانند روی یک روز با این بلوک کلیک کرده و پست های منتشر شده در آن را مشاهده کنند.

ابزارهای مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها گنجانده شده است. البته بلوک هایی روی قالب و افزونه هایی وجود دارد که به قالب های قبلی اضافه می شوند. شما به همه اینها نیاز ندارید. از آنجایی که اکثر نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.

توسعه بخش اصلی 5.2.1

در نسخه زیرشاخه نسخه 5.2.1، وردپرس در 31 می 2018 یک به روز رسانی پچ ارائه کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی در دنیای وب منتشر کرد. در این نسخه 33 باگ مربوط به بخش‌های بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی‌های دسترسی، رسیدگی به موضوع بین‌المللی‌سازی و بررسی سلامت سایت از همه لحاظ بررسی و رفع شده است.

تغییرات کلی در نسخه 5.2.1

در قسمت نوشتن ویرایشگر بلاک مربوط به زبان RTL مشکلاتی وجود دارد. این مشکل در نسخه جدید به طور کامل برطرف شده است.

یکی از خطاها به اتمام حافظه سیستم های 32 بیتی اشاره دارد. این باگ در نسخه جدید نیز به طور کامل رفع شده است.

مشکل پیوند «به‌روزرسانی افزونه‌ها» که گاهی به صفحه مربوطه هدایت نمی‌شد، در این نسخه نیز برطرف شده است.

مشکلی در تابع wp_delete_file_from_directory() وجود دارد که در سیستم های ویندوز قابل حذف نیست. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

مشکل تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک با فشار دادن کلیدهای shift + enter حل شد.

دو باگ رایج وردپرس مربوط به امنیت و یک باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() دوباره کار شده است و مشکلات مربوط به نقل قول ها و سایر علائم نگارشی برطرف شده است.

PHP و MySQL بررسی شدند و اشکالات جزئی پیدا و رفع شدند.

مشکل سازگاری تابع get_search_form() بررسی شده و مشکلات آن کاملا برطرف شده است.

بررسی و بهبود یکپارچگی تست درخواست پروتکل HTTP.

افزونه TinyMCE مربوط به گزینه های ویرایشگر به نسخه 4.9.4 آپدیت شد.

مشاهده ادامه: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/

تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10

نویسنده : venous25
تاریخ : جمعه 30 تير 1402
نظرات
بیوگرافی کامیار حقی بازیگر و همسرش

بیوگرافی کامران حقی بازیگر و همسرش را به همراه سوابق هنری و تصاویر شخصی و اینستاگرام به مناسبت حضور در سریال خاتون در ادامه در این بخش از مجله جوان ایرانی مشاهده کنید با ما همراه باشید .

بیوگرافی کامیار حقی بازیگر و همسرش
آقای کامیار حقی بازیگر جوان ایرانی دهه ۷۰ است که به تازگی فعالیت حرفه ای خود را در زمینه بازیگری آغاز کرده است. او قرار است در اولین نقش آفرینی حرفه ای خود در سریال خاتون در نقش یان هنرنمایی کند

بیوگرافی کامیار حقی بازیگر

رندگی شخصی
با توجه به شهرت کم و کارنامه کوتاه کامیار حقی اطلاعات شخصی از او و خانواده اش در دسترس نمی باشد به محض اطلاع این بخش به روز رسانی خواهد شد .

 

کامیار حقی چگونه بازیگر شد؟
وی کار هنری حود را با تاتر آغاز کرد و دوره کلاسهای بازیگری را در موسسات آموزش آزاد طی کرده است و در جدیدترین کار هنری خود قرار است در سریال نمایش خانگی خاتئن ساخته تینا پاکرویان حضور داشته باشد بدون شک حضور وی در این سریال برای او نقطه عطفی در حرفه بازیگری محسوب میشود و خیلی زود میتواند به شهرت برسد .

بیوگرافی کامیار حقی بازیگر

بازیگر نقش یان در سریال خاتون کیست ؟
نقش کامیار حقی در سریال در حال پخش خاتون یان اعلام شده است. خاتون که در مرداد ۱۴۰۰ شروع به پخش کرده سریالی درام اجتماعی به کارگردانی خانم تینا پاکروان است.

خاتون داستان زنی قدرتمند به نام خاتون در طول سال های اشغال ایران توسط متفقین را روایت می کند. سریال خاتون قول داستانی برای نشان دادن قدرت بانوان ایرانی و تقابل آن ها با مشکلات جامعه و اطرافشان است.

کامیار حقی در این سریال با بازیگرانی نظیر نگار جواهریان، مرجان متقی، بابک حمیدیان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، مهتاب ثروتی، علی فروتن، غزل شاکری، پژمان بازغی، عاطفه رضوی، سروش صحت، بنیامین نوروزی، مهران مدیری، مجید گیاهچی، مهرداد فتحی و پیمان میرزایی هم بازی است.

بیوگرافی کامیار حقی بازیگر

ازدواج و همسر
وی مجر است و هنوز ازدواج نکرده است .

اینستاگرام کامیار حقی بازیگر
صفحه رسمی ایشان با نام لاتین او در فضای مجازی فعال است .

بیوگرافی کامیار حقی بازیگر و همسرش

تعداد بازدید از این مطلب: 194
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13

نویسنده : venous25
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
نظرات
آهنگ زندگی منی زندگیمی زندگی که میدونی یعنی چی

متن آهنگ زندگی منی زندگیمی شاهین بنان

زندگی منی زندگیمی زندگی که میدونی یعنی چی ♩♪/
یکی منمو یکی توییو یک بدون یکی میشه هیچی ♩♪/

آهنگ زندگی منی زندگیمی زندگی که میدونی یعنی چی

تعداد بازدید از این مطلب: 199
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16

نویسنده : venous25
تاریخ : جمعه 9 تير 1402
نظرات
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام «دنیا»

متن آهنگ دنیا علی زند وکیلی

 

چقده بد کردی با من قلبمو شکستی دنیا
چقده بد کردی با من عمرمو گرفتی دنیا
تو با من رهمی نکردی دنیا
قلبمو شکستی دنیا باشه اشکالی نداره
عمرمو گرفتی دنیا اونم اشکالی نداره
چرا عشقمو گرفتی همه هستیمو گرفتی
خیلی بی وفایی دنیا
تو واسم غریبه بودی تو بجز بدی چه بودی
واسه ی خوشبختیه من انگاری خیلی حسودی
دلم از دستت گرفته به خدا گریه ام گرفته
مییونه این همه آدم تو با من بازیت گرفته

 

https://musicdel.ir/single-tracks/174970/

تعداد بازدید از این مطلب: 189
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17

نویسنده : venous25
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402
نظرات
آیا بارداری بدون دخول امکان دارد یا خیر؟ حاملگی با پیشاب!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها با دخول و رابطه جنسی امکان بارداری وجود دارد. ولی آیا این تصورات درست است یا خیر؟! در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد یا خیر! حتی برخی از افراد تمایل دارند از بارداری جلوگیری کنند و خدایی نکرده دچار بارداری ناخواسته نشوند، اما روش درست آن را نمی‌دانند! پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا به پاسخ تمام سؤالات خود برسید.

 

امکان بارداری بدون دخول بله یا خیر؟!
برخی از پزشکان بر این باورند که چند قطره اول مایع منی اسپرم بسیار زیادی دارد و اگر وارد دهانه واژن شود امکان بارداری وجود دارد، حتی بدون دخول!

اگر آلت تناسلی شریک جنسی یا مایع منی او، به واژن شما برخورد کند و یا آلت تناسلی به واژن نزدیک شود امکان بارداری وجود دارد حتی اگر دخولی صورت نگیرد.

دقت کنید در برخی از مردان در پیشاب (مایع قبل از انزال) که پراکوم یا Precum نامیده می‌شود نیز اسپرم وجود دارد، درواقع حتی اگر مرد انزال کامل نکند ولی مایعات آلت تناسلی با رحم برخورد کند درنتیجه احتمال بارداری وجود دارد. این مایعات هنگام مقاربت درست قبل از انزال، زمانی که مرد تحریک می‌شود از او خارج می‌شود. نکته مهم این است که گاهی مردان حتی متوجه پراکوم نمی‌شوند و کنترلی روی آن ندارند.

ناگفته نماند برای رسیدن اسپرم به واژن و تخمک غیر از آلت تناسلی، حتی از طریق انگشت و دهان نیز امکان‌پذیر است و شما باید مراقب باشید. خانم‌های زیادی گزارش داده‌اند که بدون داشتن رابطه جنسی باردار شده‌اند. حتی برخی از خانم‌ها هنگامی‌که باکره هستند باردار شده‌اند.

داشتن رابطه جنسی محافظت نشده با خطر بارداری همراه است. وقتی شما در کلاس مقدماتی آموزش رابطه جنسی شرکت می‌کنید نیز به شما می‌گویند که اگر می‌خواهید باردار نشوید حتماً دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری از بارداری را مد نظر قرار دهید.

اگر از محافظ و روش‌های پیشگیری استفاده نمی‌کنید و نگران هستید که منی وارد واژن شما شده یا خیر حتماً از روش اورژانسی استفاده کنید. دقت کنید اگر منی وارد واژن شود احتمال بارداری وجود دارد.

 

 

روش های جلوگیری از بارداری


همانطور که گفتیم اگر نمی‌خواهید باردار شوید حتماً از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

♦ کاندوم مردانه: یکی از روش‌های ایمن و بدون نسخه برای پیشگیری از بارداری هست، این روش ارزان بوده و حتی می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های مقاربتی پیشگیری کند. شما می‌توانید از سایر روش‌های بدون نسخه مانند کاندوم زنانه و اسفنج ضدبارداری استفاده کنید. همچنین روش‌های پیشگیری اضطراری نیز وجود دارد که در ادامه این مطلب از جوان ایرانی بررسی می‌کنیم.

♦ قرص‌های ضدبارداری: شما عزیزان می‌توانید از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنید. برخی از قرص‌ها فقط حاوی پروژستین هستند و برخی دیگر پروژستین و استروژن را با هم دارند‌.جوان ایرانی (irjavan.com)

♦ برچسب پچ یا برچسب ضد بارداری: این برچسب باعث می‌شود هورمون‌هایی وارد خون شده و درنتیجه از بارداری پیشگیری شود. استفاده از آن بسیار راحت بوده و به مدت یک هفته کارایی دارد. دقت کنید این روش از بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کند و شما همچنان باید از کاندوم استفاده کنید.

♦ حلقه واژن: یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از بارداری حلقه واژن است. این حلقه هورمون‌هایی را برای پیشگیری از بارداری تولید می‌کند، درواقع به قرص و پچ شباهت زیادی دارد.

♦ دستگاه داخل رحمی یا IUD: این دستگاه در داخل رحم قرار داده شده و مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می‌شود. البته برخی از افراد هنگام استفاده از این دستگاه دچار خونریزی، لکه بینی و یا درد حین قاعدگی می‌شوند که معمولاً دو یا سه ماه پس از کارگزاری دستگاه برطرف می‌شود، اما اگر ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر ترشحات غیرطبیعی، عفونی و بدبو دارید نیز به پزشک مراجعه کنید.

♦ کاشت ایمپلنت ضد بارداری: در این روش یک نوع میله در زیر بازو قرار می‌گیرد و باعث پیشگیری از بارداری می‌شود، البته بعد از ۳ سال این میله باید تعویض شود. برخی از افراد پس از کاشت این میله در بازو دچار عوارضی می‌شوند که حتماً باید به پزشک مراجعه کنند. ایمپلنت از ابتلا و یا سرایت بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کند.

♦ قرص‌های ضد بارداری: از این نوع قرص‌ها باید هر روز مصرف کنید. قرص‌های ضد بارداری حاوی دو هورمون استروژن و پروژستین هستند.

♦ آمپول ضد بارداری: فراموش نکنید هر ۳ ماه یک‌بار باید این آمپول تزریق شود. آمپول دپو یا DMPA باعث پیشگیری از بارداری می‌شود ولی در برابر بیماری‌های مقاربتی مصونیت ایجاد نمی‌کند.

♦ استفاده از دیافراگم: این ابزار پلاستیکی حدوداً ۷۷ درصد برای پیشگیری از بارداری مؤثر هست. دیافراگم نیم‌دایره بالای رحم گذاشته می‌شود.

♦ همچنین می‌توانید به‌طورکلی از رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی پرهیز کنید، در این صورت هیچ نوع اسپرمی وارد واژن یا ناحیه اطراف آن نمی‌شود، درنتیجه احتمال ابتلا به بارداری صفر هست. ولی برخی از افراد به دلیل تمایلات جنسی، نیاز به این نوع روابط در طول زندگی خود دارند که روش‌های پیشگیری از بارداری شرح داده شد.

روش‌های پیشگیری از بارداری دائمی در زنان شامل بستن لوله‌های رحم و وازکتومی یا جراحی عقیم‌سازی مردان هست‌.

 

 

اگر مشکوک به بارداری شدم چه کار کنم؟


⇐ اگر در رابطه جنسی بدون دخول، مشکوک به بارداری شدید این احساس خودتان را جدی بگیرید و همچنین اگر پریود شما دیر شد و به موقع پریود نشدید حتماً از تست‌های خانگی استفاده کنید‌. از روش اورژانسی ضد بارداری نیز می‌توانید استفاده کنید‌.

↵ البته دقت کنید تست‌های خانگی با هم تفاوت دارند و شما باید بدانید که اگر نتیجه آن منفی شد، به این معنی نیست که شما باردار نیستید، بلکه اگر مشکوک به بارداری هستید باید از تست‌های دیگری نیز استفاده کنید. گاهی اوقات بهتر است تا پایان قاعدگی صبر کنید و پس از آن آزمایش بدهید.

⇐ حتی دیده شده برخی از افراد فقط مشغول مالش اندام تناسلی بوده ولی چون در آن زمان دقت نکرده‌اند و اسپرم وارد واژن شده بنابراین باردار شده‌اند.

⇐ علائم بارداری شامل سینه‌های متورم یا دردناک، تکرر ادرار، حالت تهوع با یا بدون استفراغ و خستگی است. علائمی که کمتر رایج هست نیز شامل یبوست، سرگیجه و طعم فلز در دهان است.

⇐ بنابراین بسیار عاقلانه هست که از کاندوم در تمام مدت رابطه جنسی استفاده کنید. البته طرز صحیح استفاده از کاندوم را باید آموزش ببینید که در این مقاله می‌توانید به طور کامل مشاهده کنید: نحوه استفاده صحیح از کاندوم

 

 

بیشترین احتمال بارداری بدون دخول
در موارد زیر حتی اگر دخولی صورت نگیرد احتمال بارداری وجود دارد:

اگر انگشت و یا به‌طورکلی اشیایی که با اسپرم در تماس هستند را در داخل واژن قرار دهید.
در نزدیکی واژن یا بالای کشاله ران اگر انزال رخ دهد امکان ورود اسپرم به رحم زیاد است.
اگر آلت تناسلی مرد در نزدیکی واژن قرار داده شود.
اگر در حین رابطه مقعدی انزال داشته باشید ممکن است باردار شوید. علاوه بر این اگر رابطه مقعدی ایمن نداشته باشید خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در شما زیاد است.
دقت کنید شما اگر قبل از انزال کاندوم نداشته باشید و آلت تناسلی خود را بیرون بکشید باز هم احتمال بارداری وجود دارد.
اگر شما از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده نکنید، همچنین مقدار کافی سلول اسپرم زنده وارد واژن شود و تخمک را بارور کند در این صورت احتمال بارداری وجود دارد.
هنوز مشخص نیست اگر لباس زیر حاوی اسپرم باشد و شما آن را بپوشید باردار می‌شوید یا خیر. درواقع تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود در این حالت اسپرم باعث بارداری شما می‌شود یا خیر. ولی به‌طورکلی اسپرم در خارج از بدن تنها برای چند دقیقه زنده هست و در محیط‌های گرم و مرطوب به مدت بیشتری زنده می‌ماند.

 

ازآنجایی‌که فاصله بین مقعد و واژن بسیار کوچک است، احتمال اینکه اسپرم از مقعد وارد واژن شود وجود دارد، بنابراین امکان بارداری هست.

نکته پایانی
هرچند که بارداری بدون دخول و یا بدون رابطه جنسی بعید به نظر می‌رسد، ولی با این حال اگر اسپرم وارد واژن شود و با تخمک برخورد کند، احتمال بارداری وجود دارد. بنابراین اگر قصد حاملگی ندارید حتماً با روش‌های پیشگیری از بارداری آشنا بشین، همچنین رابطه جنسی ایمن داشته باشید و از وسایلی مانند کاندوم برای محافظت از خود و شریک جنسی در برابر انواع بیماری‌های مقاربتی استفاده کنید.

بسیار ضروری هست که در این مورد با شریک جنسی خود صحبت کنید و حتی می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و با او در مورد اینکه چگونه می‌توانید باردار نشوید مشورت کنید.

حال نوبت شماست که از تجربیات خودتان برای ما بگویید. شما همراهان عزیز مجله جوان ایرانی می‌توانید پیام خود را در بخش پایانی مقاله ثبت کنید.

 

آیا بارداری بدون دخول امکان دارد یا خیر؟ حاملگی با پیشاب!

تعداد بازدید از این مطلب: 197
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21

نویسنده : venous25
تاریخ : دو شنبه 14 فروردين 1402
نظرات
آهنگ جدید کسری زاهدی به نام «که سقفمون آسمون باشه خودش بشه بال پروازم»

متن آهنگ که سقفمون آسمون باشه خودش بشه بال پروازم کسری زاهدی

 

منِ دیــــوونه واسَم عجیبه دلَـــــمو دادم به یه غـــــَریبه

که میدونم نمـــــــــیمونه برام

اونی عشقــــــــش سهــــــم دلم نیســــــــت میدونم اما دســـــــــت خودم نیست

میدونم نمیــــــــمونه برام

میدونم و رویا مـــــــیسازم یه ♩♪خونه رو دریا مـــــــــــیسازم

که سقفـــــــــمون آسِــــــــــمون باشه♩♪ خــــــــــودش بشه بالِ پروازم

میدونـــــــــم و رویا میــــــــــــسازم ♩♪یه خونه رو دریا میـــــــــسازمMusicdel | موزیکدل

که سقفمون آسمون باشه ♩♪خودش بـــــــــشه بالِ پروازم

https://musicdel.ir/single-tracks/212624/

تعداد بازدید از این مطلب: 184
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19

نویسنده : venous25
تاریخ : پنج شنبه 11 اسفند 1401
نظرات
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید